تلفن 021 88316704
Show menu

سنگوما به عنوان یکی از تولیدکنندگان برتر در حوزه VoIP، توانسته است محصولات متنوعی را در سبد محصولی خود قرار دهد و از این طریق راهکارهای ویپ را به صورت جامع ارائه نماید. در این میان، گیت وی های آنالوگ و دیجیتال ویپ خانواده Vega به دلیل کیفیت بالا و امکانات گوناگونی که فراهم می کنند، از محبوبیت ویژه ای در میان کاربران برخوردار هستند.

در کنار امکانات و قابلیت های سری Vega در تنظیمات VoIP و بخش PSTN، این گیت وی ها ابزارهای مختلفی را نیز جهت مدیریت و نگهداری آسان تر فراهم کرده اند که یکی از این ابزار ها امکان اجرای خودکار وظایف تعریف شده می‌باشد. با استفاده از این ابزار، پشتیبان گیری از تنظیمات می تواند به صورت اتوماتیک صورت گیرد؛ به طوری که آخرین تنظیمات دستگاه به صورت خودکار در فایل سرور ذخیره شود و در صورت نیاز، کاربر تنظیمات ذخیره شده را بازگردانی نماید.

برای بکارگیری این قابلیت می بایست تنظیمات زیر را از طریق محیط GUI گیت وی Vega انجام دهید:

  1. ابتدا می بایست روش انتقال فایل را انتخاب کنید. به عبارت دیگر برای انتقال فایل تنظیمات دستگاه به سرور از چه پروتکلی می خواهید استفاده نمایید. روش هایی که گیت وی Vega از آن ها پشتیبانی می کنند عبارتند از: FTP، TFTP، HTTP یا HTTPS
  2. برای این منظور می بایست از منوی سمت چپ وارد بخش LAN/WAN شده و در قسمت File Transfer Method، یکی از روش ها را انتخاب نمایید. پس از انتخاب روش انتقال، در قسمت پایین همین بخش، تنظیمات مربوط به آن پروتکل را می توانید انجام دهید.

    1.filetranfermethod
    tftpparameters2

  3. در گام دوم می بایست پشتیبان گیری از دستگاه را به عنوان یک عملیات با زمانبدی مشخص، تعریف کنید. برای این منظور از منوی سمت چپ محیط وب، وارد بخش System شوید. در قسمت انتهایی این صفحه، قسمتی با عنوان Autoexec Settings وجود دارد که عملکردی همچون Cron در لینوکس دارد.

autoexecsettings2

در بخش Scheduled Autoexec Parameters می باست script یا دستوری که قصد خودکارسازی آن را داریم به همراه زمانبدی اجرای آن، تعریف کنید.

برای خودکار سازی پشتیبان گیری نیاز به اجرای دستور داریم. برای اجرای دستور، در فیلد Script می بایست از ## قبل از هر دستور استفاده نمایید.

همچنین در فیلد When زمان اجرا را بر اساس الگوی تعریف شده، باید مشخص کنید. در پایین همین بخش مثال هایی از الگوی تعریف زمان و scrip نیز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

به عنوان مثال اگر قصد پشتیبان گیری با روش FTP و در هر دقیقه داشته باشید باید به صورت زیر مقداردهی کنید.

scheduledautoexecparameters2

همانطور که مشاهده می شود قبل از اجرای دستور put از ## استفاده شده است.

##put FTP:config.txt

در فیلد زمان نیز از /1 در جایگاه سوم استفاده شده و مابقی * می باشند. به این معنی که هر روز، هر هفته و هر ماه و در همه ی ساعت ها، هر یک دقیقه این پشتیبان گیری انجام شود.

ترتیب در فیلد When به این صورت می باشد:

"minute" "hour" "day of month" "month" "day of week"

مثال دیگر:

12 0-6 * *fri

یعنی 12 دقیقه گذشته از ساعات 12 بامداد تا 6 صبح، جمعه ها.

احساس رضایت را با ساعیان ارتباط آینده پیشرو تجربه کنید
آدرس : تهــــران، خیابان مطهـــــری
خیابان اورامان، پلاک ۳۴، واحد ۱۰۴
تلفن‌:‌
۰۲۱   88315442
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۰۴
۰۲۱   ۸۸۳۱۶۷۱۸
۰۲۱   ۸۸۸۲۶۱۱۷
۰۲۱   ۸۸۳۱۵۳۸۴
[email protected]
arrow-down تماس با ما
کلیه حقوق این وبسایت متعلق به شرکت ساعیان ارتباط آینده پیشرو می‌باشد
scroll to top